donderdag 14 april 2016

Lyngdorf CD-1 modificatie



Lyngdorf CD-1
  • Het Servo board van de CDM12.2 wordt ge-clocked door een standaard kristal (high jitter > 100ps).  Gezien zowel het 44.1kHz SPDIF signaal als het I2S signaal, wat voor het upsampelcircuit wordt gebruikt, door dit standaard kristal wordt geclocked, is een upgrade middels een low-jitter clock van RuVox (jitter< 1ps) een must voor de audiofiele liefhebber van een Lyngdorf CD-1.
RuVox-Lyngdorf XO-1.2

Lyngdorf CD-1 met RuVox XO-1.2

RuVox-XO-1.2 aangesloten op servoboard CDM12.2

1 opmerking:

  1. Goedendag ik zag dat u een Lyngdorf CDmodificafie had gedaan. Ik wil deze speler ook gaan inzetten als transport naar mijn dac via hdmi i2s. Klopt het dat deze speler ook een i2s out heeft via ethernet... Modificeert u ook voor anderen en zo ja wat zou u mij kunnen aanraden om de speler als transport te verbeteren als zo nodig en hoe ik deze kan aansluiten op i2s...

    BeantwoordenVerwijderen